équation

Réponses à toutes vos questions de la 2nde à la Terminale toutes séries
eclectik
Messages: 4
Enregistré le: 18 Fév 2012, 23:04

équation

par eclectik » 19 Fév 2012, 14:41

Bonjour à tous,

Je suis au lycée américain de Budapest et dans quelques semaines j'ai des qcm pour la validation de mon diplome. J'en ai résolu quelques un, mais d'autres me paraissent plus compliqués. Certains d'entre vous pourraient-ils m'aider, dans la réalisation de ces QCM de 20 questions, ceux-ci portent uniquement que sur l'algèbre.

Merci pour votre aide.

Mehdi

Absolute Value Inequalities



1. Solve the inequality: |3 - 3x/4| >= 9










2. Write an absolute value inequality that contains <= and has no solution.










3. Devon tosses a horseshoe at a stake 30 feet away. The horseshoe lands no more than 3 feet from the stake. (a) Write an absolute value inequality that represents the range of distances that the horseshoe travels. (b) Solve the inequality.










Solve for x


4. (x - 2)(x + 1) = 4










5. x3 + 2x2 - 9x = 18












Factor completely


6. 64 + a3










7. 2x4 + 16x












Solve by factoring




8. Suppose the altitude of a rising hot-air balloon is given by h = 0.04 t2 + 2t, where ?t? is the time in seconds after the balloon leaves the ground. How long will it take for the balloon to reach an altitude of 200 feet?












Simplify (be sure to rationalize all denominators)


9. CUBERT(-27)










10. 3b[SQRT(27a5b)] + 2a[SQRT(3a3b3)]










11. 3/[SQRT(5) - 2]












Solve the following (be sure to check for extraneous roots)




12. SQRT(4a + 1) = 1










13. CUBERT(3x - 8) = 1










14. SQRT(x + 4) = SQRT(x) - 2










15. Assume that a surveyor stands at the top of a mountain that is ?h? feet tall. If the distance (in feet) that he can see is defined by d = 3200.2 SQRT(h), then answer the following. (a) How far can the surveyor see from the top of a 2000-foot mountain? (b) How tall is the mountain, if the surveyor can see 15 miles? (Note: 1 mile equals 5280 feet.)



Manny06
Membre Complexe
Messages: 2125
Enregistré le: 26 Jan 2012, 15:24

par Manny06 » 19 Fév 2012, 15:31

[quote="eclectik"]Bonjour à tous,

Je suis au lycée américain de Budapest et dans quelques semaines j'ai des qcm pour la validation de mon diplome. J'en ai résolu quelques un, mais d'autres me paraissent plus compliqués. Certains d'entre vous pourraient-ils m'aider, dans la réalisation de ces QCM de 20 questions, ceux-ci portent uniquement que sur l'algèbre.

Merci pour votre aide.

Mehdi

Absolute Value Inequalities



1. Solve the inequality: |3 - 3x/4| >= 9










2. Write an absolute value inequality that contains =9²
tout passer dans le 1° membre et factoriser (difference de carrés) puis tableau de signes
pour le 2) par ex |x-1|<=-4
pour 4) developper
pour 5) mettre (x-3) en facteur
pour 6) et 7) utiliser la factorisation de a³+b³

geegee
Membre Rationnel
Messages: 799
Enregistré le: 11 Mai 2008, 13:17

par geegee » 19 Fév 2012, 16:49

Bonjour à tous,

Je suis au lycée américain de Budapest et dans quelques semaines j'ai des qcm pour la validation de mon diplome. J'en ai résolu quelques un, mais d'autres me paraissent plus compliqués. Certains d'entre vous pourraient-ils m'aider, dans la réalisation de ces QCM de 20 questions, ceux-ci portent uniquement que sur l'algèbre.

Merci pour votre aide.

Mehdi

Absolute Value Inequalities



1. Solve the inequality: |3 - 3x/4| >= 9

-9<=3-3x/4<= 9
-12<= -3x<=6
-2<=x<=4








2. Write an absolute value inequality that contains <= and has no solution.


abs(x)<=-3







3. Devon tosses a horseshoe at a stake 30 feet away. The horseshoe lands no more than 3 feet from the stake. (a) Write an absolute value inequality that represents the range of distances that the horseshoe travels. (b) Solve the inequality.










Solve for x


4. (x - 2)(x + 1) = 4

x^2-x-6=0
x=-4 ou 6








5. x3 + 2x2 - 9x = 18

x3 + 2x2 - 9x -18=0

x=3;(x-3)(x^2+5x+6)=0

x=3 ou -3 ou -2









Factor completely


6. 64 + a3










7. 2x4 + 16x

x(7.3x3+16)










Solve by factoring




8. Suppose the altitude of a rising hot-air balloon is given by h = 0.04 t2 + 2t, where ?t? is the time in seconds after the balloon leaves the ground. How long will it take for the balloon to reach an altitude of 200 feet?



solve 200=0.04 t2 + 2t








Simplify (be sure to rationalize all denominators)


9. CUBERT(-27)

(-27)^3=((-3)^3)^3=(-3)^9








10. 3b[SQRT(27a5b)] + 2a[SQRT(3a3b3)]










11. 3/[SQRT(5) - 2]

3([SQRT(5) + 2]









Solve the following (be sure to check for extraneous roots)




12. SQRT(4a + 1) = 1
a=0









13. CUBERT(3x - 8) = 1
x=3









14. SQRT(x + 4) = SQRT(x) - 2

x+4=x+2-2sqrt(x)

x n'est pas réel








15. Assume that a surveyor stands at the top of a mountain that is ?h? feet tall. If the distance (in feet) that he can see is defined by d = 3200.2 SQRT(h), then answer the following. (a) How far can the surveyor see from the top of a 2000-foot mountain? (b) How tall is the mountain, if the surveyor can see 15 miles? (Note: 1 mile equals 5280 feet.)[/quote]

eclectik
Messages: 4
Enregistré le: 18 Fév 2012, 23:04

par eclectik » 19 Fév 2012, 19:33

geegee a écrit:Bonjour à tous,

Je suis au lycée américain de Budapest et dans quelques semaines j'ai des qcm pour la validation de mon diplome. J'en ai résolu quelques un, mais d'autres me paraissent plus compliqués. Certains d'entre vous pourraient-ils m'aider, dans la réalisation de ces QCM de 20 questions, ceux-ci portent uniquement que sur l'algèbre.

Merci pour votre aide.

Mehdi

Absolute Value Inequalities



1. Solve the inequality: |3 - 3x/4| >= 9

-9<=3-3x/4<= 9
-12<= -3x<=6
-2<=x<=4








2. Write an absolute value inequality that contains <= and has no solution.


abs(x)<=-3







3. Devon tosses a horseshoe at a stake 30 feet away. The horseshoe lands no more than 3 feet from the stake. (a) Write an absolute value inequality that represents the range of distances that the horseshoe travels. (b) Solve the inequality.










Solve for x


4. (x - 2)(x + 1) = 4

x^2-x-6=0
x=-4 ou 6








5. x3 + 2x2 - 9x = 18

x3 + 2x2 - 9x -18=0

x=3;(x-3)(x^2+5x+6)=0

x=3 ou -3 ou -2









Factor completely


6. 64 + a3










7. 2x4 + 16x

x(7.3x3+16)










Solve by factoring




8. Suppose the altitude of a rising hot-air balloon is given by h = 0.04 t2 + 2t, where ?t? is the time in seconds after the balloon leaves the ground. How long will it take for the balloon to reach an altitude of 200 feet?



solve 200=0.04 t2 + 2t








Simplify (be sure to rationalize all denominators)


9. CUBERT(-27)

(-27)^3=((-3)^3)^3=(-3)^9








10. 3b[SQRT(27a5b)] + 2a[SQRT(3a3b3)]










11. 3/[SQRT(5) - 2]

3([SQRT(5) + 2]









Solve the following (be sure to check for extraneous roots)




12. SQRT(4a + 1) = 1
a=0









13. CUBERT(3x - 8) = 1
x=3









14. SQRT(x + 4) = SQRT(x) - 2

x+4=x+2-2sqrt(x)

x n'est pas réel








15. Assume that a surveyor stands at the top of a mountain that is ?h? feet tall. If the distance (in feet) that he can see is defined by d = 3200.2 SQRT(h), then answer the following. (a) How far can the surveyor see from the top of a 2000-foot mountain? (b) How tall is the mountain, if the surveyor can see 15 miles? (Note: 1 mile equals 5280 feet.)
[/quote]


Merci manny et Geegee pour ces réponses!

eclectik
Messages: 4
Enregistré le: 18 Fév 2012, 23:04

par eclectik » 19 Fév 2012, 19:41

eclectik a écrit:



Merci manny et Geegee pour ces réponses![/quote]


Si quelqu'un a quelques propositions pour la question 15:

Supposons qu'un géomètre ce dresse au sommet d'une montagne qui est d'une hauteur que l'on nommera H, Si la distance (en pieds) qu'il peut voir est définie par d = 3200,2 SQRT (h), répondez aux questions suivantes. (a) Dans quelle mesure l'arpenteur peut il voir du haut d'une montagne de 2000-pied?

Quelle est la hauteur de la montagne, si l'arpenteur-géomètre peut voir 15 miles? (Remarque: 1. Mile équivaut à 5280 pieds)


Merci pour vos réponses!!

Manny06
Membre Complexe
Messages: 2125
Enregistré le: 26 Jan 2012, 15:24

par Manny06 » 19 Fév 2012, 22:42

geegee a écrit:Bonjour à tous,

Je suis au lycée américain de Budapest et dans quelques semaines j'ai des qcm pour la validation de mon diplome. J'en ai résolu quelques un, mais d'autres me paraissent plus compliqués. Certains d'entre vous pourraient-ils m'aider, dans la réalisation de ces QCM de 20 questions, ceux-ci portent uniquement que sur l'algèbre.

Merci pour votre aide.

Mehdi

Absolute Value Inequalities



1. Solve the inequality: |3 - 3x/4| >= 9

-9<=3-3x/4<= 9
-12<= -3x<=6
-2<=x<=4








2. Write an absolute value inequality that contains <= and has no solution.


abs(x)<=-3







3. Devon tosses a horseshoe at a stake 30 feet away. The horseshoe lands no more than 3 feet from the stake. (a) Write an absolute value inequality that represents the range of distances that the horseshoe travels. (b) Solve the inequality.










Solve for x


4. (x - 2)(x + 1) = 4

x^2-x-6=0
x=-4 ou 6








5. x3 + 2x2 - 9x = 18

x3 + 2x2 - 9x -18=0

x=3;(x-3)(x^2+5x+6)=0

x=3 ou -3 ou -2









Factor completely


6. 64 + a3










7. 2x4 + 16x

x(7.3x3+16)










Solve by factoring




8. Suppose the altitude of a rising hot-air balloon is given by h = 0.04 t2 + 2t, where ?t? is the time in seconds after the balloon leaves the ground. How long will it take for the balloon to reach an altitude of 200 feet?



solve 200=0.04 t2 + 2t








Simplify (be sure to rationalize all denominators)


9. CUBERT(-27)

(-27)^3=((-3)^3)^3=(-3)^9








10. 3b[SQRT(27a5b)] + 2a[SQRT(3a3b3)]










11. 3/[SQRT(5) - 2]

3([SQRT(5) + 2]









Solve the following (be sure to check for extraneous roots)




12. SQRT(4a + 1) = 1
a=0









13. CUBERT(3x - 8) = 1
x=3









14. SQRT(x + 4) = SQRT(x) - 2

x+4=x+2-2sqrt(x)

x n'est pas réel








15. Assume that a surveyor stands at the top of a mountain that is ?h? feet tall. If the distance (in feet) that he can see is defined by d = 3200.2 SQRT(h), then answer the following. (a) How far can the surveyor see from the top of a 2000-foot mountain? (b) How tall is the mountain, if the surveyor can see 15 miles? (Note: 1 mile equals 5280 feet.)
[/quote]
attention au sens de l'inégalité pour le 1)

je pense que CUBERT signifie racine cubique

 

Retourner vers ✎✎ Lycée

Qui est en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum : Aucun utilisateur enregistré et 59 invités

Tu pars déja ?



Fais toi aider gratuitement sur Maths-forum !

Créé un compte en 1 minute et pose ta question dans le forum ;-)
Inscription gratuite

Identification

Pas encore inscrit ?

Ou identifiez-vous :

Inscription gratuite