Texte en anglais [besoin d'aide]

Quand Socrate rencontre Shakespear: discussions littéraires, langues étrangères, histoire ou géographie.
HiTecH
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Enregistré le: 28 Aoû 2012, 18:48

Texte en anglais [besoin d'aide]

par HiTecH » 28 Aoû 2012, 18:49

Bonjour,

J'ai un texte a résumer en anglais mais je ne le comprend pas très bien :s Voici le lien vers l'article: http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,2062464,00.html

Je dois répondre aussi a deux questions:
- Le titre vous fait il pensez a quelque chose?
--->J'ai envie de répondre: It makes me think of "to be or not to be"

- Quel lien a t'il entre le titre et le contenu de l'article?
--->tweets on social networks?


Donc si quelqu'un pouvait m'aider à résumer ce texte en anglais et répondre a ces 2 questions là ça serait super sympathique de sa part

Merci d'avance,

HiTecH



Billball
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par Billball » 28 Aoû 2012, 18:53

salut,

ton lien n'est pas fonctionnelle

HiTecH
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Enregistré le: 28 Aoû 2012, 18:48

par HiTecH » 28 Aoû 2012, 18:56

Merci, j'ai procédé à la modif, voilà qui est mieux :p

HiTecH
Messages: 3
Enregistré le: 28 Aoû 2012, 18:48

par HiTecH » 29 Aoû 2012, 15:22

Voilà, j'ai fournit un travail personnel et j'espere qu'on m'aidera pour le reste ;)

Voici mon petit résumé suivit de mes points d'intterogation:

To tweet or not to tweet is a business question.

This is an important question for many company owners, who have found themselves devoting precious resources to keeping online followers updated through Twitter/Facebook tweets, while wondering if there is a bottom-line benefit to their businesses.

Many companies use the technology to solve business challenges, such as finding personnel, improving staff productivity and finding new customers.

Social networking can even be used by the staff of small businesses to build a sense of community within the organisation.

Yes, social medias are used for frivolity and all sorts of noneconomic activity (chatting with friends, passing the time), but they also help communication happen more efficiently.

In short, there are many utilities on the social networks, each one use them for their profit.



2e § fin(je ne comprend pas bien ce passage et quand ils disent seulement 21 000 listes (listes de quoi?) pour 150 millons de membres au US)

« While jobs in social media are growing fast, there were only about 21,000 listings last spring, a tiny fraction of the 150 million — member U.S. workforce. So do social-media tools enhance productivity or help us bridge the wealth divide? Or are they simply social — entertaining and diverting us but a wash when it comes to national economic health? »

3e § fin

«… but if that innovation creates services that don't turn into jobs, growth and prosperity, then it does us only marginal good »

6e § fin (je ne comprend pas ce passage)

« …but the caveat is that the people who use these tools are the ones with higher education and income to spend on technology, not the tens of millions whose position in today's world has eroded so sharply. According to a recent Pew Foundation study, only 45% of adults making less than $30,000 have access to broadband, which is an essential component of using content-rich social media effectively. »

7e § fin (je ne comprend pas bien la relation quand on dit qu'avec l'agrandissement du ciblage des médias sociciaux, les pauvres sont délaissé et que les riche vont encore plus profiter du systeme)

« They allow those with jobs to do them more effectively and companies that are profiting to profit more. But so far, they have done little to aid those who are being left behind. They are, in short, business as usual.»

 

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