Anglais:verbes

Quand Socrate rencontre Shakespear: discussions littéraires, langues étrangères, histoire ou géographie.
souris bleue
Membre Naturel

anglais:verbes

par souris bleue » 05 Jan 2007, 22:23

Bonsoir tout le monde. Est-ce que quelqu'un peut m'aider pour cet exercice d'anglais? Il faut mettre les verbes entre parenthèse à la bonne forme. Je voudrais bien de l'aide car, je suis vraiment nulle. Cet exercice ne sera pas ramasser mais, je voudrais quand même votre aide afin de pouvoir par la suite comprendre. Merci beaucoup d'avance. :marteau:

Je vous mets tout d'abord l'exercice dans sa forme d'origine.

The youg boy (be)................. born in an underprivileged district of Chicago.
He (have)...........a very bad start in life. Indeed, his mother, who (need+not)...........another hungry mouth to feed, (feel).............depressed since she (can+not)...........provide her children with all they (need).........
Either she (never+be)...........married or her husband (leave)...............her, anyway she (be).................out of work for several years and (have to).........bring up a large family on her own.
The child (grow up).............and (become)..................a teenager. Gradually, he (realize)..........that he (have)........no real prospect in life and as he (have)..............no one to take care of him, he (start).......hanging about the streets where he (meet).........................up with "the wrong sort of people" who little by little (drag).................. him to delinquency and then to his downfall. First, he (steal)...............in the local shop, then he (break)..................into a house and finally he (buy)..........a gun and (be) ..........................killed while he (try)................to steal a car.

or: Finally, he (buy)........a gun and as he (be).................desperate-he (long/be).....................aware that he (have)................no future-he (commit)..................suicide.

Maintenant, je vous mets ce que j'ai fais mais, je crois bien que le peu que j'ai réussi à faire est totalement faux. :stupid_in

The youg boy [COLOR=RoyalBlue]was born in an underprivileged district of Chicago.
He have a very bad start in life. Indeed, his mother, who hasn't need another hungry mouth to feed, (feel).............depressed since she cannot provide her children with all they (need).........
Either she (never+be)...........married or her husband (leave)...............her, anyway she was out of work for several years and (have to).........bring up a large family on her own.
The child grow up and become a teenager. Gradually, he (realize)..........that he (have)........no real prospect in life and as he (have)..............no one to take care of him, he start hanging about the streets where he (meet).........................up with "the wrong sort of people" who little by little (drag).................. him to delinquency and then to his downfall. First, he (steal)...............in the local shop, then he (break)..................into a house and finally he (buy)..........a gun and (be) ..........................killed while he (try)................to steal a car.

or: Finally, he bought a gun and as he is desperate-he (long/be).....................aware that he have no future-he
(commit)..................suicide.[/COLOR]

olivthill
Membre Relatif

par olivthill » 06 Jan 2007, 10:02

Bonjour souris bleue,

On pourrait tout metre au présent, mais ce serait trop facile :happy2: et je suppose qu'il faut donc raconter l'histoire au passé, ce qui est un peu plus difficile :hein: parce qu'il faut savoir s'il faut utiliser une forme composée (avec l'auxilliaire to have) ou simple, ce qui dépend si l'action est terminée ou non, et d'un tas d'autres règles à lire dans les manuels de grammaire.

* He have n'est pas correct. Il faut choisir entre He has, he had, et he has had
* who hasn't need n'est pas correct. D'abod, il vaut mieux éviter les contraction à l'écrit sauf si c'est pour raporter des paroles que l'on met entre guillemets. Ensuite, la négation doit toujurs utiliser l'auxiliaire to do. C'est le piège du débutant. Il faut donc choisir entre who does not need, who did not need, who did not have needed (cette dernière forme étant très lourde et extrêment rare).
* To feel est un verbe irrégulier. Il faut connaitre par coeur feel felt felt
Je laisse d'autres personnes continuer l'exercice.

souris bleue
Membre Naturel

par souris bleue » 06 Jan 2007, 13:38

merci pour cette petite aide, j'espère que d'autres personnes pourront m'aider

souris bleue
Membre Naturel

par souris bleue » 07 Jan 2007, 11:38

:help: personne d'autre ne veut m'aider? :stupid_in

souris bleue
Membre Naturel

par souris bleue » 07 Jan 2007, 15:15

J'ai réussi à faire la suite grâce à une personne qui m'a aider, pouvez-vous me dire si c'est juste?
Je les ai tous fais sauf un que je ne sais pas (j'ai mis des ? à l'emplacement de ce verbe).

The young boy (be)was born in an underprivileged district of Chicago.
He (have)had a very bad start in life. Indeed, his mother, who (need+not)didn’t need another hungry mouth to feed, (feel)felt depressed since she (can+not)couldn’tprovide her children with all they (need)needed
Either she (never+be)has never been married or her husband (leave)left her, anyway she (be)was out of work for several years and (have to)had to bring up a large family on her own.
The child (grow up)grew up and (become)became a teenager. Gradually, he (realize)realized that he (have)had no real prospect in life and as he (have)had no one to take care of him, he (start)started hanging about the streets where he (meet)met up with "the wrong sort of people" who little by little (drag)dragged him to delinquency and then to his downfall. First, he (steal)stole in the local shop, then he (break)broke into a house and finally he (buy)bought a gun and (be) was killed while he (try)was trying to steal a car.

or: Finally, he (buy)boughta gun and as he (be)was desperate-he (long/be)???????? aware that he (have)had no future-he (commit)committed suicide.

Retourner vers ♋ Langues et civilisations